بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک ولنجک : خانه در نقاشیهای کودکان ، خانه بیش از هر چیز دیگری کشیده می شود. معمولا” کودک خانه یی معمولی و پیش پا افتاده را ترسیم می کند، ولی ضمن بالا رفتن سن کودک ، ساختمان خانه نیز تکامل می یابد.
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک ولنجک : در شروع کار معمولا” خانه به صورت یک مربع که بر بالای آن یک مثلث قرار دارد، و سپس دیوارهای اطرافخانه کشیده می شود و کم کم پرسپکتیو درست و کاملی عرضه می شود
خانه نماد پناهگاه و هسته اصلی و گرمی خانوادگیست که ممکن است مورد علاقه یا تنفر کودک باشد. خانه هایی که کودکان ترسیم می کنند
ممکن است دارای باغچه و گل و درهای بزرگ و پنجره و پرده های رنگین و دودکش بخاری و بالاخره
هنگامی که در داخل این خانه زندگی سعادتمندی وجود دارد ، همراه حالتی دلباز عرضه شود .
ولی برعکس ممکن است خانه یی بدون در ورودی که از بقیه خانه ها
نیز جدا مانده و با دیوارهای بلندی به
صورت تنها و منزوی عرضه شود . درهرحال کشیدن این نوع خانه معنی های
گوناگونی در سنین مختلف کودک پیدا می کند.
در سنین ۵ تا ۸ سالگی نشانگر خجالتی بودن کودک و وابستگی شدید
او به مادر، بعد از ۸ سالگی نشانگر
احساس خود کوچک بینی و تنهایی کودک ، و در نوجوانی نشانگر
شرم و حیای زیاده از حد و داشتن احساسات رقیق است .
هنگامی که پدر و مادر از هم جدا شده باشند، خانه به دو قسمت تقسیم می شود و اغلب دارای
دو در ورودی است که یک قسمت از خانه نماد زندگی خانوادگی واقعی
و در دیگر نشانگر زندگی تحمیل شده بر کودک است.
در این موارد آزمایش و تست هایی از نقاشیهای مربوط به خانه و
اعضای خانواده و ارتباط آنها با هم انجام گرفته است.
این آزمایش ها بدین ترتیب است که از کودکخواسته می شود در یک بازی خانوادگی شرکت کند.
این بازی دارای چهار مرحله است. در مرحله اول یک بزرگسال از کودک می خواهد که در کنار او بنشیند
و افراد خانواده اش را یکی یکی نام ببرد . آن گاه، وی در طرف چپ و
بالای کاغذی سفید به ترتیب که کودک
نام افراد خانواده اش را می برد شکلهایی می کشد که نماد هر یک از افراد
خانواده است . در مرحله دوم ،
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک ولنجک : چند خانه به یک شکل و اندازه کشیده می شود و سپس از کودک
خواسته می شود عده یی از اعضای خانواده
را در یک خانه و عده دیگر را در خانه های دیگر قرار دهد.
در مرحله سوم از کودک خواسته می شود به ترتیب یک یک
افراد را به خانه ای که او خودش قرار گرفته دعوت کند.
این عمل اینقدر تکرار می شود تا کودک همه را به ترتیب به آن خانه
بیاورد و یا عده ای را نخواهد دعوت کند.
در مرحله چهارم از کودک خواسته می شود یکی از افرادی را که در
مرحله دوم از اول در خانه او بوده از آنجا
خارج کند و یا مانند مرحله سوم از او خواسته می شود همه را یکی یکی
از خانه اش خارج کند.
این آزمایش مانند آزمایش خانواده که در صفحات بعد از آن صحبت خواهیم کرد، امکان بررسی پویایی خانواده
را میسر می سازد، ولی فقط اختلافش با آزمایش خانواده این است
که در اینجا حتما” باید یک بزرگسال به جای
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک ولنجک : کودک نقاشی کند، که این امر باعث کمتر فعال بودن کودک می شود و
یا اگر کودک به شخصی که با
او بازی می کند اعتماد نداشته باشد ممکن است اصلا” جواب ندهد و بازی نکند.
اگر خانه به جای آنکه به صورت عادی و معمولی کشیده شود به صورت قصر نشان داده شود،
درواقع به منزله پناهگاهی مطلوب است که بدین ترتیب ، شکل و رنگ جذابی خواهد داشت،
و یا بر عکس به صورت زندان کشیده می شود که نماد فشار خانواده یی
ناسازگار و از هم پاشیده است ،
که در این صورت ، حالتی شوم و در حال فرو ریختن دارد .
و پژوهشی که ریبو (۲۸) انجام داده نشان می دهد که کودکانی که دریتیم – خانه ها زندگی می کنند،
شکل خانه را مانند دیگر کودکان نمی کشند : آنها در قسمت عمده یی
از اطراف خانه چمن و گل و ماشین و
قطار و گاو و هواپیما و چترباز و غیره می کشند، به قسمی که آن خانه به
نظر بیننده یک حالت هرج و مرج دارد .
این در هم ریختگی از عدم شناخت واقعی خانه و خانواده ناشی می شود
که کودک یتیم فرصت شناخت و درک
معنی نمادین آنرا ندارد و بنابراین نمی تواند مدت زیادی توجهش را نسبت به آن معطوف کند و آنرا مانند
بقیه کودکان ترسیم کند. در واقع خانه برای کودکان یتیم به خلاف آن چه برای بقیه کودکان معنی میدهد،
یک پناهگاه عاطفی نیست و به همین دلیل هنگامی که در حال کشیدن نقاشی خانه است ، فورا” موضوع را
عوض می کند و چیز دیگری می کشد که بیشتر با آن آشناست.
او به همین ترتیب دائما در حال تغییر دادن موضوع های نقاشی است و
کمتر می تواند فکر خود را روی یک موضوع متمرکز کند.
کودکان یتیمی که در پرورشگاه بوده اند و بعدا” خانواده یی آنها را به فرزندی قبول کرده است نیز در
نقاشیهایشان پدیده در خانه یی دیده می شود . معمولا” این خانه ها در اندازه های کوچک کشیده می شود
و کمتر در و پنجره یی در آن وجود دارد. این خود ، ناشی از مشکلاتی
است که اصولا” کودکان یتیم برای
ارتباط با دیگران دارند و این مشکلات معمولا” در تمام زندگی با آنها همراه است.
شکل خانه نیز ، مثل بقیه چیزها، تحت تاثیر محیط اجتماعی فرهنگی کودک است. چادرنشینها و کولیهای
کوچولو اغلب خانه را به صورت چادر وگاری ترسیم می کنند و اگر میان آنها
کودکانی پیدا شوند که خانه را به صورتی
که ما می شناسیم ترسیم کنند، آنها کسانی هستند که در خانه های شهری زندگی می کنند و یا با
بچه های دیگر در مدرسه ارتباط دارند. این کودکان با بزرگ شدن و بر اثر
تجاربی که در ارتباط با حقایق بیرونی جدید
کسب می کنند، خود را با محیط تطبیق می دهند و خانه های سنتی ترسیم می کنند ولی خطوطی از
چادر و گاری را نیز حفظ می کنند. خانه ها و گاری های آنها معمولا” بدون
قرار گرفتن در محلی مشخص
ترسیم می شود و گاهی اصلا” راهی به سوی آنها وجود ندارد و آدمکها
همه بیرون و در اطراف آن دیده می شوند ،
زیرا برای این چادرنشینها زندگی همیشه در محیطی باز جریان دارد و خانه یا سر پناه فقط برای خواب است .
بدین ترتیب، از نظر این کودکان ، خانه کمتر از کودکان شهری که بیشتر اتفاقات و تجربیات زندگیشان در
چهار دیواری خانه انجام می گیرد ، دارای واکنش ذهنی و عاطفی است.
آموزشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد و تمامی کلاسها بصورت آنلاین برگزار میشود.
آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
تهران/سعادت آباد
تلفن تماس88564740
اینستاگرامmonagolabiart پیج ویدئو ها monagolabiart_
وب سایت www.monagolabiart.ir
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all