کلید دستیابی نظامهای آموزش به موفقیت، در دستان مربی جای دارد؛ بهترین مربی نقاشی کودکان
نه مدرسه سازی و نه کتابهای درسی، هیچ کدام مهمترین گزینهها نیستند، بهترین مربی نقاشی کودکان
یک مربی کم توان یا بی انگیزه، می تواند بهترین برنامه طراحی شده را تباه کند
و در مقابل یک برنامه معمولی، با دخالت یک مربی خوب و شایسته نتایج پر ثمری به بار میآورد.
در حالی که دانشجویان رشته های هنری در طی تحصیل،
بصیرت یا مهارتی برای تدریس هنر، آنهم به کودکان کسب نمی کنند
بعدها در کلاسهای خصوصی و دولتی و در روابط با هنر جویان، از آنان انتظار مدیریت و تجربه می رود.
در درسی چون ریاضی، اگر مربی پنجاه درصد از مهارتهای معلمی را بداند
پنجاه درصد دیگر را خود کتاب، برعهده می گیرد؛
درحالی که در درس هنر، از بعد کلامی و ارائه مستقیم اطلاعات، تنها به شکل محدود و کوتاه می توان استفاده نمود.
مربی هنر باید برای آموزش مهارتها ، خود درگیر کار شود و از مجموعه ظرفیتهایی چون خلاقیت، تخیل، ماجراجویی معقول، نبوغ و غیره بهره بیشتری ببرد، تا کلاس از دست نرود.
اولین چیزی که او را در حرفهاش موفق میکند ارتباط عاطفیاش با هنرجو است.
مربی برای آنکه به ذهن هنرجو راه پیدا کند، ابتدا باید به دلش راه یابد.
هنرجویان تنها زمانی درست فکر می کنند که درست احساس کنند.
اساس یادگیری وجود جوی عاطفی است.
تمام آنچه ما تعلیم و تربیت می نامیم در همین عشق و محبت، معنا می یابد.
دوست داشتن مستلزم خونگرمی، ملاطفت، حساسیت و مهارت است.
کودکی که با مربی خویش رابطه عاطفی برقرار می کند، شرطی می شود
و محبتش را به ابعاد دیگر از درس او تسری می دهد،
در نتیجه درس همان معلم محبوبش را دوست خواهد داشت.
بدین جهت مربیان محتاج گفتار و کردار ظریفی هستند
که احساسات را منتقل کند و نیات خوب را برانگیزاند.
البته تنها ایجاد همدلی و علاقه کافی نیست؛
چه بسا مربی مهربان نتواند در کلاس دوام بیاورد. مربی خوب ولی ضعیف،
زمینه را برای تهاجم فراهم میکند و ممکن است سبب پدید آمدن انزجار شود.
آموزش صرفاً مستلزم ویژگیهای شخصیتی مطلوب نیست،
بلکه مهارتهای ويژه اي را نیز میطلبد.
ناپختگی و شخصیت ناکامل مربی روحیه کودک را متزلزل میکند،
کودکان به مربی مهربان، مقتدر، قاطع و با منطق نیاز دارند.
در کلاس، هر لحظه اتفاقاتی ناگهانی رخ می دهد.
در بحبوحه تعارضات و بحرانهای کلاس، تئوری کتابها دردی را دوا نمیکند.
وقتی واقعيت مطرح است، تنها کاردانی و مهارت نجات دهنده است.
اصلاح به ندرت خود به خود به وجود می آید و اغلب با تلاشی آگاهانه ایجاد می شود؛
مانند رانندهای که پس از مدتی قواعد رانندگی را بدون اینکه به چشمش بیاید،
به راحتی انجام می دهد، مربی هم که وقتش را سالها صرف یادگیری تکنیکهای مفید کرده است،
طوری رفتار میکند که گویا ارتباط سازگار، زبان مادری اوست.
او ضمن توجه به روشهای شناخته شده آموزشی،
بسیاری از قضاوتها و اقداماتش را بر اساس کیفیتهای منحصر به فرد حادث شده در کلاس،انجام میدهد.
مربی تعلیم دیده و آگاه، هنرجویان را دوستان ساده و معمولی خود به حساب نمیآورد؛
او هنر جویان را انسانهایی پیچیده می داند که میتوانند از چیزی نفرت داشته باشند،
چیزی را دوست بدارند، یا دم دمی مزاج باشند.
او می داند که آنها میوهٔ کال یا نهال نارس نیستند و وظیفه او هم به سان وظیفه یک باغبان است نه کوزهگر.
آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
آموزش نقاشی کودک به روش ابداعی خانم
مونا گلابی بنام (#خیالک_نگاری) ثبت شده در اداره ارشاد.
??? برای اطلاع از نحوه ثبت نام هر روز میتوانید پیغام بگذارید.
ساعت کلاس های آنلاین آموزشگاه نقاشی کودک موناگلابی :
⏱ تمام کلاس ها از شنبه تا پنجشنبه در تایم های صبح و بعد از ظهر بصورت عمومی و خصوصی برگزار میگردد.
جهت هماهنگی تایم ها با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.
88564740 ☎️
09393545871?
@monagolabiart_
@monagolabi_online
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all.