آموزشگاه تا اطلاع ثانوی آنلاین شد :سلام امیدوارم حالتون خوب باشه و از دوران در خانه ماندن خسته نشده باشید،ما آموزشگاه رو بخاطر ک ر و ن ا تعطیل کردیم و تصمیم گرفتیم که کلاس هارو بصورت آنلاین برگزار و ادامه دهیم به همین دلیل آموزشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.
آموزشگاه تا اطلاع ثانوی آنلاین شد :امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت به پایان برسه و دوباره شما عزیزان را در آموزشگاه ببینیم.
یک موضوع که به آن می پردازیم موضوع رقابت است که به آن پرداخته می شود.
رقابت خیلی پیچیدهتر از ارزیابی یا پاداش به تنهایی است زیرا شامل هر دوی آنها میشود. غالبأ رقابت زمانی
به وجود میآید که مردم احساس کنند کار آنها در مقابل کار دیگران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به
بهترین آنها پاداش داده خواهد شد. این یک واقعیت زندگی روزمره است و متاسفانه میتواند خلاقیت را از بین ببرد.
چند سال پیش از تمام دختران مجتمع آپارتمان خود که بین هفت تا یازده سال داشتند دعوت کردم در یک
میهمانی هنری» شرکت کنند. من در میهمانی ترتیب دادم – نیمی از دختران برای روز شنبه و نیمه دیگر
برای روز یکشنبه دعوت شدند.
در میهمانی روز شنبه پس از انجام چند بازی با دختران، سه جایزه به آنها نشان دادم که در پایان میهمانی
به قید قرعه به آنها داده میشد. سپس از هر یک از آنها خواسته شد برای من یک کولاژ درست کنند و برای خود نگاه دارم.
میهمانی روز یکشنبه درست شبیه به میهمانی روز شنبه بود و استثناء آنکه پیش از درست کردن کولاژ به
دختران گفتم که جایزهها به سه نفری داده میشود که بهترین کولاژها را دست کنند.
بعدها وقتی هنرمندان تمام کولاژها را از نظر خلاقیت مورد ارزیابی قرار دادند به این نتیجه رسیدند که
کودکانی که در گروه غیر رقيب شنبه قرار داشتند کولاژهایی درست کرده بودند که به طور قابل ملاحظهای
خلاقتر از کولاژهای گروه رقیب روز یکشنبه بود” (همان منبع: ۷۳). محدود کردن انتخاب
آلبرت اینشتین قويا اعتقاد داشت که یادگیری و خلاقیت را نمیتوان با فشار تشویق کرد. وی برای
این اعتقاد خود دلیل خوبی داشت. مدرسهای واقع در مونیخ که وی در کودکی به آن میرفت دارای روحیه خشن
نظامی، تاکید بر حفظ کردن دروس بدون فکر و انضباط سخت بود. برای اینشتین تجربه این که به او گفته
شود چه چیز یاد بگیرد، چگونه آن را یاد بگیرد و دقیقا چگونه در امتحانها آن را تکرار کند جدأ دردناک بود.
آموزشگاه تا اطلاع ثانوی آنلاین شد او احساسات خود را پس از یک دوره ویژه امتحان نهایی به شرح زیر تشریح می کند:
دسترسی به این مدرک بر پایه آیین نامه ثبت و اشاعه پیشنهاده ها، پایان نامه ها، و رساله های
تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها وزارت علوم، تحقیقا ت، فناوری به شماره ۱۹۵۹۲۹ و تاریخ ۱۳۹۵/ ۹ / ۶
(از پایگاه اطلعات علمی ایران (گنج) در پژوهشگاه علوم و فناوری)
اطلاعات ایران (ایرانداک) فراهم شده و استفاده از آن با رعایت کامل حقوق پدیدآوران و تنها برای هدف های علمی،
آموزشی و پژوهشی و بر پایه قانون حمایت از مؤلفان، مصنفان و هنرمندان (۱۳۴۸ (و الحاقات و اصلحات بعدی آن و سایر قوانین و مقررات مربوط شدنی است.
“این اجبار چنان اثر باز دارندهای بر من داشت که پس از قبولی در امتحانهای نهایی برای مدت یک سال
دیدن هر نوع مسئله علمی برایم ناگوار بود”.
از میان رفتن خلاقیت علمی اینشتین، هر چند به طور موقتی، باز قابل توجه است. او پسری بود که
شیفتگیش نسبت به علم در پنج سالگی یعنی زمانی که پدرش یک قطبنما به او نشان داد آغاز گردید. او
پسری بود که از فکر کردن درباره مسایل علمی و یادگیری آنها پیش خودش سیر نمیشد.
هنگامی که مجبور به فکر کردن و یاد گرفتن در محیطی بسیار محدود کننده شد حتی علاقه بسیار زیاد او دچار
تزلزل گردید. حال فکر کنید که فشار میتواند چه اثر ویرانگری بر روی کودکانی که دارای سطح معمولی
انگیزه درونی هستند داشته باشد. (همان منبع: ۷۸).
مشکل معاشرت
بزرگسالان چه باید بکنند؟ ابزار استانداردی که مدتهاست ما در زمینه تربیت و آموزش کودکان بر آن تکیه
داریم – یعنی ارزیابی، پاداش، رقابت و محدودیت انتخاب – در حقیقت خلاقیت را از بین میبرد.
آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
تهران/سعادت آباد
تلفن تماس88564740
اینستاگرامmonagolabiart
وب سایت www.monagolabiart.ir
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all