بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک گیشا : مراحل تکامل خط خطی کردن در کودک :آنچه کودک به صورت خط خطی عرضه می دارد، به دلایل تکاملی نیز با هم توفیر دارند، و خط خطی کردن های یک کودک یک ساله از نظر گستردگی و ساختار بانقش و خط هایی که یک کودک 3 ساله می کشد، خواه ناخواه فرق اساسی دارد .
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک گیشا : کودکان معمولا” در یک سالگی است که مداد در دست می گیرند ولی کودک به جای خط کشیدن بیشتر با مداد بر روی کاغذ می کوبند و بنابراین،کودک در نقاشی به آسانی موفق نمی شوند اثریبر روی کاغذ بر جای گذارند.
ولی سرانجام در ۱۸ تا ۲۰ ماهگی بطور کامل موفق به خط کشیدن می شوند.
بررسی هایی که توسط کلوگ در مورد کودکان کشورهای مختلف جهان صورت گرفته، نشان میدهد که از
نقش کشیدن های ساده گرفته تا نقاشیهای پیچیده این کودکان ، مبانی بنیادی وجود دارند که نزد تمام
کودکان دنیا یکسان هستند. پیدایش این روح نقش نگاری با عوامل رشد عضلانی و عصبی کودکان ارتباط مستقیم دارد.
طبق این بررسی تکامل نقش نگاری در نزد کودکان طی پنج مرحله اصلی صورت می گیرد
که به ترتیب عبارتند از :
اثر یا خط نامشخص ، خط مشخص یا اشکال هندسی درهم ،
طرح یا در کنار هم قرار گرفتن چند شبی ،
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک : اجتماع چندین شکل مختلف و تصویرنگاری . در هر حال این پیشرفت به صورتی کاملا” منطقی انجام می گیرد
و مرحله بعدی همیشه ترکیبی است از علائم مرحله های قبلی .
به طور مثال علامت صلیب (+) که وقتی در مرحله دوم قرار می گیرد،
از برخورد دو خط افقی و عمودی مرحله اول بدست آمده است .
کراتی و مارتن یادآور شده اند که خط های افقی قبل از خطوط عمودی ظاهر می شوند، ولی بطور کلی
در مرحله اول ، کودک خطوطی ، در جهت های مختلف رسم می کند – خواه به صورت افقی و عمودی یا دایره ای .
در دو سالگی خطوط دایره ای و یا زاویه دار ظاهر می شوند.
در این سن کودک بعد از کشیدن خط دلخواهش ،
براحتی مداد را از روی کاغذ برنمی دارد، و بنابراین بعد از هر خط مورد دلخواه ،
خطوط دیگری هم در محیط بر آن رسم می کند .
بهترین آموزشگاه آنلاین نقاشی کودک گیشا :در سن دو سال و نیمگی قدرت عضلانی کودک بیشتر می شود و هنگامی که خطی را رسم می کند،
با چشم نیز مراقب آن است تا آن خط از محدوده تعیین شده خارج نگردد.
او به دلخواه خود چندین حرکت را تکرار می کند
و خط های جدیدی می کشد تا این که نخستین خط نگاری او که از چندین حلقه
در هم تشکیل شده بدست آید،
و بالاخره بعد از آن خط های فنری شکل و منحنی های رویهم قرار گرفته ،
ظاهر می شود . بنا به پژوهش ژزل
کودک در این سن قادر است در یک قسمت کاغذ موضوعی را نقاشی و قسمت
دیگر را اختصاص به مطلب دیگری بدهد
و یا با در نظر گرفتن مرکز کاغذ نقاشی متعادلی رسم کند.
در سه سالگی ، خط نگاری کودک دیگر فقط برای لذت بردن از حرکت ، یا فشار مداد بر روی کاغذ نیست ،
بلکه مایل است احساسات درونی خود را که در ارتباط با تجربه های زندگی کوتاه مدتش بدست آورده، بیان کند .
بنا به نظريه الشولر و هائویک کودک در سه سالگی خطوط عمودی را بیش از خطوط افقی رسم می کند .
بنابر گفتهء همین پژوهشگران خطوط عمودی بیانگر اظهار وجود کودک است و بنابراین توسعه آن،
نشان می دهد که کودک از وجود خودش آگاه شده است.
و با آن که خط خطی های او از نظر بزرگترها
فاقد معنی و محتوی است ولی مسلم است که در این مرحله کودک قصد بیان
چیزی را دارد. البته در این مرحله،
تخیل کودک بر یک موضوع خاص ثابت نمی ماند، و وقتی که او قصد خود را
تشریح می کند خط نگاره او می تواند
معرف یک چهره یا یک تلفن یا یک درخت باشد. در این سن کودک می تواند
دایره یا فضای بسته و نیز اشکال مربع و مستطیل رسم کند.
در اواخر سه سالگی کودک شروع به کشیدن اشکالی می کند که شبیه خانه یا خورشید است .
و سرانجام در چهار سالگی خط نگاره های او جمع و جور می شود
و حتی برای بزرگسالان نیز معنی پیدا میکند
چنان که در نقاشی الف دیده می شود در این سن شمایی از آدمک و
گاهی هم بعضی از حروف الفبا نمایان می شود .
بدین گونه است که سرانجام کودک مرحله خط خطی کردن را به طور کامل
پشت سر می گذارد و وارد مرحله تمثیلی می شود .
آموزشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد و تمامی کلاسها بصورت آنلاین برگزار میشود.
آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
تهران/سعادت آباد
تلفن تماس88564740
اینستاگرامmonagolabiart پیج ویدئو ها monagolabiart_
وب سایت www.monagolabiart.ir
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all