بهترین آموزشگاه نقاشی کودک سعادت آباد :کودکان سراسر جهان خصوصیات مشترک بسیاری دارند. قبل از اینکه تحت تأثیر محیط خاصشان قرار گرفته و شکل بگیرند، در برابر محرکهای مختلف، چه طبیعی و چه مصنوعی عکس العمل های یکسانی نشان میدهند.
بهترین آموزشگاه نقاشی کودک سعادت آباد : آنها می خندند؛ میگریند؛ و از دیدن و حرکت چیزهای رنگی شادمان می شوند؛ و به صداهای محبت آمیز حساس اند.
در تمام کشورها کودکان خیلی کوچک همسن به یک شکل طراحی میکنند. از خط خطی کردن شروع می کنند،
به سمبلهای ساده می رسند، و تا تفسیر خاص و طبیعی پیش می روند. آنها تمام این کارها را بطور
غریضی انجام می دهند، و این بدین معنی نیست که آنها چیزهای هنری می آفرینند زیرا آنچه را که بطور خود بخود
بوجود می آورند معمولا بطور نیمه خودآگاه با نوعی سادگی انجام می شود که تجزیه و تحلیل را محال می سازد.
این کار شکل ساده ای از ارتباط است که با حرف زدن کودک با دیگران با خودش قابل مقایسه است.
بهترین آموزشگاه نقاشی کودک سعادت آباد : هیچ کودکی با کودک دیگر کاملا مشابه نیست.
حتی دوقلوهایی که معلمشان را بخاطر شباهت ظاهری خود به اشتباه می اندازند، شخصیت متفاوت،
عکس العمل متفاوت نسبت به محیط خود، و توانایی های ذهنی متفاوتی دارند. خصوصیات فردی
کودکان باید عامل اصلی برای راهنمایی معلم هنر باشد. بدین معنا که او نباید حتی از دو کودک هم سن انتظار
حساسیت یکسان، مهارت یکسان، یا تفسیر یکسانی داشته باشد. چون کودکان علاقمندیهای گوناگونی دارند،
آنها باید فرصت شرکت در انواع برنامه های هنری را داشته باشند.
پسربچه ای که در کار با گل رس موفق است ممکن است اشتیاق کمتری در طراحی نشان دهد.
کودکی که با جرأت قلم مو و رنگ را بکار می برد ممکن است در ساختهای سه بعدی به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشد.
تجزیه و تحلیل دقیق طراحیهای تکاملی داخل جلد و مقابل اولین صفحه هر بخش در این کتاب نشان می دهد
که هر کودکی برای شکل انسان تفسیر بصری خاص خود را دارد. این حقیقتی است که کودکان کنجکاو و بصیر هستند.
آنها در تجربیات روزمره خود کمتر خطا میکنند. آنها در هر لحظه بیداری از زندگی خود نسبت
به تأثيرات حساس هستند، ولی همیشه هم تمیز نمیدهند، واغلب پیش پا افتاده ترین و بی ذوق ترین موضوع
به اندازه اثری خوش طرح و خوش ترکیب توجه و تأیید آنها را بشدت جلب میکند.
مسئولیت اصلی معلم هنر و مدرسه این است که کودک را در جهت انتخابهای زیباشناسانه
هدایت کند و تجربیات فراوانی مبنی بر ارزیابی هنرهای زیبا در اختیار
کودکان در مدرسه به درک، تشویق، راهنمایی، و رهبری معلم دلسوز نیاز دارند.
آنها در دوستی، پسندیدن، رقابت سازنده، و رقابت هوشی همکلاسهایشان نیز پیشرفت می کنند.
بنابراین کودک باید برای رشد از آرامش احساسی، اعتماد به نفس، تکاپوی تکاملی، ځلق کنجکاو، و محیط پرورش دهنده در خانه و مدرسه برخوردار باشد.
بهترین آموزشگاه نقاشی کودک سعادت آباد : چون هیچگاه دو کودک کاملا مشابه هم نیستند. مشکل می توان گفت که دانش آموز کلاس اول چنین و دانش آموز کلاس پنجم چنان است.
آنها اغلب در محیطهای متفاوتی هستند؛
و معمولا تجربیات متفاوتی هم دارند. با این حال معلم باید برای درک آنها و
کمک به رشدشان در هنر به خصوصیات وابسته ای تکیه نماید که بوسیله روانشناسان، انسان شناسان،
پزشکان، جامعه شناسان، مربیان، والدین، و معلمین بعنوان ویژگی مربوط به گروههای سنی معینی مشخص شده اند.
اگر معلم این خصوصیات را بشناسد، برای درک رفتار و توانایی کودکان در شرایط بهتری خواهد بود.
برای توضیح بیشتر این خصوصیات به ضمیمه های الف وب مراجعه کنید. با وجود این توجه نمایید
که خصوصیات موجود در لیست صرفا رهنمودهایی کلی برای درک کودکان است و الزاما در مورد فرد فرد آنها بکار برده نمی شود.
ضروری است که معلم برای درک محدودیتهای تکاملی کودک درک جامعی از آنچه کودکان در طراحی
بطور طبیعی انجام میدهند داشته باشد، ولی برنامه کیفی هنر دوره ابتدایی که بر بیشترین رشد خلاقه تأکید می کند،
هم از معلم و هم از دانش آموزی بیش از آنچه که بطور طبیعی صورت میگیرد انتظار دارد. شاید حقیقتی است
که بعضی از کودکان با احساسی فطری نسبت به رنگ، خط، نقش، و روابط بخصوص، بطور ذاتی طراحی
و ترکیب میکنند، ولی اکثر پسر بچه های مدارس ما باید در جهت امکانات طراحی وسیع تر،
آگاهی بیشتر نسبت به محیط، و انتخابهای زیباشناسانه پربارتری برانگیخته و راهنمایی شوند.
کودکان واقعا چه می بینند؟ آنها با راهنمایی چه چیزی را می توانند بیند، حس کنند، و مشاهده کنند؟
والدین و معلمین می توانند با کمک به کودکان در پاسخ به هزار و یک شگفتی پیرامون خود، افق دید آنها را گسترش دهند:
شکافهای غیرعادی پیاده روهای قدیمی و ترکهای سطوح گلی خشک شده سیمهای تلفن که همدیگر
را در آسمان قطع میکنند رنگهای ملایم در برف زمستان رگه های چوب بافتهای متنوع پوست درختان حرکت
بدنی و طرح فضائی در ورزشگاه جنگلی بافتهای عجیب پارچه ها طرح پیچیده لانه زنبور عسل چهره نژاد انسان
خطوط باشکوه پلها زیبایی باله شکل آنتن های تلویزیون در آسمان رنگهای ملایم مزارع و کشتزارها در اوایل
بهار خلوص رنگها و تیره روشن های فراوان برگها در تابستان اندازه ها و اشکال متفاوت دیوارهای سنگی
طرحهای فریبنده آگهیهای کهنه و ورآمده اعلانات سایه های شاخه درختان بر روی ساختمان اشکال
و رنگهای نادر چوبهای آب آورده و علفهای هرزه پاییز گچ بریهای عجیب ساختمانهای قدیمی نقوش یخ بر روی شیشه پنجره
حرکات با وقار گربه پرتو طلایی مه پاییزی امواج درهم پیچند؛ آب در استخر پیچیدگی تار عنکبوت تنوعات
بی پایان ترکیبات آهنگین رنگ هنگام طلوع سحر و غروب خورشید. شگفتی چیزهای درحال رشد
نقوش بال حشرات اشکال گوناگون ابر شبنم روی چمنها و گلها در سپیده دم انعکاس در آب رنگهای خنثی
در روزهای مه آلود، بارانی یا ابری رنگهای درخشان چراغهای راهنمایی، چراغهای نئون، وبرجهای دیده بانی
برق و درخشش امواج اقیانوس اشکال نامحدود شنها و سنگها فریبندگی نور خورشید که از شیشه های
رنگی پنجره عبور می کند جای پای حیوانات برروی برف نقوش پیچک برروی دیوار تنوع بی پایان اشکال درخت
و برگ استخوان بندی حیوانات نقوش ناشی از زنگ زدگی های روی مجسمه های فلزی رنگ ملایم خزه
روی آثار سنگی قدیمی نقش مزارع مرزبندی شده از دید بالا دود آتشین کارخانه های ذوب فلز نقوشی از نفت برروی آبهای بندر
درخشش مواج مزارع گندم به هنگام وزش باد کودک بخودی خود هرروز تحت تأثیر محیطی قرار دارد
که ما بعنوان معلم نمی توانیم آنرا همیشه کنترل کنیم. تلویزیون، سینما، تابلو اعلانات، ویترین مغازه ها،
مجله و جلدهای آلبوم، روزنامه، طرحهای بسته بندی، و آگهیها، همه ذوق در حال رشد او را شکل می
بخشند و شخصیت فرهنگی او را تحت تأثیر قرار میدهند. آنچه که یک برنامه کیفی هنر تا اندازه ای می تواند
انجام دهد این است که به کودک کمک کند تا در انتخاب های مهم در زندگی برگزیننده تر، تمیزدهنده تر و حقیقتا حساس تر باشد.
آموزشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل میباشد و تمامی کلاسها بصورت آنلاین برگزار میشود.
آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
تهران/سعادت آباد
تلفن تماس88564740
اینستاگرامmonagolabiart پیج ویدئو ها monagolabiart_
وب سایت www.monagolabiart.ir
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all