بسیاری از دانشجویان رشته های هنری، در طی تحصیل یا پس از آن، برای همیشه یا مدتی به تدریس هنر در مقاطع گوناگون میپردازند.
این در حالی است که تقریباً تمامی واحدهای درسی مورد مطالعه در طی تحصیلشان، در جهت ارتقای تواناییهای علمی و عملی خود آنان بوده است، ونه هنر آموزی دیگران، به دلیل اینکه در دانشگاه رشته تحصیلی به نام نقاشی کودک وجود ندارد.رشته نقاشی کودک در دانشگاه
هنر درسی است، از حیث مضمون و دشواری، هم تراز با سایر علوم؛ لیکن چون
نتیجهُ عینی و آشکاری مانند آموزش خواندن و
نوشتن نداشته است، مورد سطحی نگری واقع شده و بی برنامه رها شده است. در واقع بخشی از مشکلات نظری تربیت هنری
در نظام آموزشی ما، متاُثر از این تصور است که قلمرو فرعی هنر، فاقد اهمیت لازم برای تنظیم و تدوین برنامه ریزی هدف مندی است.
نتیجهُ این دیدگاه در عمل این است که معلمان صرفاً بر اساس برداشتهای شخصی و بدون عنایت به اهداف تربیت هنری،
اقدامات جسته و گریختهای انجام میدهند.
سهم اندک ساعتهای هنر یا با بیبرنامگی و بطالت به هدر میرود و یا مدیر مدرسه،
در صورت لزوم مقداری از وقت آن را برای
جبران عقب ماندگیها و مطالعهُ دروس ریاضی و علوم میگیرد و در نتیجه دانش آموزان از مجموعهُ وسیعی از تجارب آموزشی و خلاق ، محروم میشوند.
این کم توجهی و بیبرنامه گی دستاویز رخوت و بیمار گونگی هنرهای تجسمی نسل پیشین بوده است؛ چنان که هنوز هم در برخی از مناطق، نقش مدرسه در شکل گیری فرهنگ هنری دانش آموزان بسیار رقتانگیز، و محدود به فعالیتهای عامیانه و تزئینی است.
فعالیتهای تکراری و کلیشهای مانند کپی از روی الگو، ساختن روزنامه دیواری کریه و موزائیک با دانههای حبوبات و تزئین کلاس و
راهروهای مدرسه، که هر چند ممکن است دستمایهای از هنر داشته باشند، ماهیتاً نتیجهُ معکوسی دارند.
عدم توانایی در یافتن روشهای سیردهی، پیگری و پیوستگی مطالب،
معضل بزرگی به خصوص برای معلمان تازه کار است، که با توجه به وسعت شاخههای هنری، وظیفهُ پر مسئولیتی است.
انتظار نمیرود که معلمان با ابزارهای ناقص به اهداف درخشان نائل شوند، هر چند گاهی تصادفاً از عهده آن بر آمدهاند، هر معلم
حق دارد که ابزارها و برنامههای کار آمدی در اختیار داشته باشد و از حرفهاش لذت ببرد، بدون آنکه مجبور شود نکاتی را که آغاز او
را به این حرفه جلب کرده بودند، قربانی کند.
از این طرف دیگر کودکان دورهُ ابتدایی هم حق دارند مثل سایر دروس،
از برنامهُ هنری بر اساس اصول واقعی و آزمایش شده و نه بر اساس شانس
و دستورات سهل، آسان و بیهدف، بهرهمند شوند.
رشته نقاشی کودک در دانشگاه
رشت
- آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
برای اطلاع از نحوه ثبت نام هر روز میتوانید پیغام بگذارید.
سبک خیالکنگاری مونا گلابی – آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک،آنلاین و غیر حضوری
ساعت کلاس های آنلاین آموزشگاه نقاشی کودک موناگلابی :
جهت هماهنگی تایم ها با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.
تمام کلاس ها از شنبه تا پنجشنبه در تایم های صبح و بعد از ظهر
بصورت عمومی و خصوصی برگزار میگردد.
88564740 ☎️
09393545871
@monagolabiart_
@monagolabi_online
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد. نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت. در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all.دوره ها و کلاس های آنلاین